1. Åldersgräns
2. Pris
3. Köp
4. Leveranser
5. Risker vid transport
6. Delad order
7. Betalning
8. Outlösta postförskott
9. Garanti
10. Reklamationer
11. Ångerrätt
12. Sekretes & säkerhet, personuppgifter
13. Cookies
14. Tvist
15. Varors Beskaffenhet
16. Köp från personer utanför Sverige

1. Åldergräns
Personer som är under 18 år får inte handla E-Cigarettprodukter på cigge.se. Om vi upptäcker att en minderårig försökt göra en beställning kontaktar vi målsman per brev. Vi har ett system som med manuella och rutinmässiga kontroller gör det omöjligt för en minderårig att få dessa varor via vår tjänst. Beställning i annan persons namn (urkundsförfalskning) polisanmäls. Varje order granskas manuellt för högsta säkerhet, och vid misstanke om oegentligheter förbehåller cigge.se sig rätten att neka köp. Innan ett nekande om order efterfrågar vi alltid personnummer. Kan kompletterande uppgifter inte fås, nekas beställningen omedelbart eller inom en vecka från det att vi inte fått svar. Om minderårig genomfört förskottsbetalning via direktbetalning eller kortbetalning kommer pengarna att betalas tillbaka på det belastade kontot. 

2. Pris
Alla köp sker i svenska kronor (SEK). I priserna ingår alltid skatt och moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som cigge.se inte råder över, t ex förändrade skatte- eller momsförhållanden. Avgift för frakt tillkommer enligt aktuell tariff, och i kassan ser du alltid det totala priset. Alltid fraktfritt inom Sverige vid order överstigande 499 kronor (SEK). Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer. 


3. Köp
I samband med beställning skickar cigge.se en preliminär orderbekräftelse per e-post. Den preliminära orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Avtal om köp träffas först efter att cigge.se kontrollerat köparens ålder samt korrigerat eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. 


4. Leveranser
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar inom Sverige. Beställning före kl. 12.00 (helgfri vardag) skickas vanligtvis samma dag, annars skickas beställningen nästföljande vardag. Det kan hända att vissa varor för tillfället är slut. I dessa fall kontaktar vi dig via e-post. Alla beställningar skickas normalt med Posten. Vid leveransförsening i mer än 5 dagar bör du vänligen kontakta cigge.se. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt absolut bästa för att fullfölja din beställning. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening. Mer information under fliken Frakt & Leveranstid.


5. Transporttillfället
Vi står för transportrisken från vårt lager till ditt ombud i Sverige, som vi skickat din beställning till. Till exempel om ditt paket skulle komma bort, vara skadat eller sakna varor ersätter vi dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss, till exempel när du vill byta ut varor. 


6. Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten. 


7. Betalning

Betalning kan ske via Paypal eller

Klarna

Vid fakturabetalning gäller alltid minst 14 dagars betalningstid (se fullständiga villkor från Klarna här)

Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

 

  1. Ej uthämtat paket
    Om du inte hämtar ut ditt paket hos ditt postombud inom liggetiden (14 dagar) debiteras du en frakt- och administrationsavgift på 250 kronor.
  2. Garanti
    Upp till 3 månaders garanti gäller på all hårdvara förutom förbrännare/coils eller E-juice. Det är mycket viktigt att du som kund behåller original lådorna på hårdvara du köpt. Då det finns en seriekod på alla lådor som vi måste ha för reklamera produkten. 

    10. Reklamationer

Viktig information: Vid alla typer av reklamationer måste du uppvisa ett faktiskt fel. Behåll därför den defekta produkten, kasta eller bruka den inte. 

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar produkten direkt vid mottagandet för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta cigge.se på telefon 0243-202014 eller via mail info@cigge. Ange beställningsnummer samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer) och fraktetikett, som sedan är giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till cigge.se skall kunden först ha erhållit ett RN. Defekta produkter som returernas till cigge.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos cigge.se har privatkonsument rätt att erhålla en förbetald fraktetikett. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras.

cigge.se står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

11. Ångerrätt 

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. cigge.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta cigge.se, antingen via info@cigge.se eller telefon 0243-20 20 14 för erhållande av ett returnummer (RN) samt fraktetikett. Returfrakten bekostas av konsumenten. Om en vara är transportskadad skall cigge.se kontaktas inom skälig tid för information om ersättning.

12. Sekretess & säkerhet, personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter så som namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla bästa möjliga. cigge.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part (annan person, eller annat företag). I de fall där vi misstänker ett minderårigt köp, kontaktas du alltid per e-post och vi begär ditt fulla personnummer. Ditt personnummer sparas hos oss och vi använder det för att verifiera att du som köpare är myndig. 

13. Cookies (kakor)

En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida, t.ex. vår (www.cigge.se) till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din Varukorg när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. Har du övriga frågor gällande villkor och lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida Hallå konsument (Öppnas i nytt fönster)


14. Tvist
Vår målsättning är alltid att göra dig så nöjd som möjligt. Skulle vi mot förmodan hamna i en tvist följer cigge.se alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


15. Varors beskaffenhet
Trots att vi gör allt vi kan för att informationen på cigge.se skall vara så korrekt som möjligt i hänseende till bild, beskrivning och övrig information om produkten, kan ibland varors beskaffenhet skilja sig i verkligheten. Innehållet skall dock alltid vara det samma som det som beställdes.