cigge.se är tillbaka med ny ägare
Efter en intensiv vår kan vi nu stolt meddela att webbutiken Cigge.se åter är öppen och tar emot beställningar.
Tidigare i år konkurssattes Eurobrands Distribution AB, som då drev webbshoppen Cigge.se. Flera kunder blev lidande på grund av omständigheterna och flera aspekter av verksamheten slutade fungera - inköp, leveranser, teknik m.m.
I februari stod det klart att ny ägare till verksamheten är bolaget NNVEN AB, startat av Patrik Grönberg (tidigare anställd hos Haypp Group).
“Cigge.se är en verksamhet som jag länge följt och varit imponerad av. När konkursen var ett faktum tyckte jag att det var väldigt beklagligt att höra att tjänsten och det starka varumärket skulle upphöra att existera. Därför känns det superkul att få chans att driva den vidare i ny form, tillsammans med ett kompetent team.” - Patrik Grönberg, VD
Med på resan är också Uygar Duzgun och Ali Omran (tidigare anställda av Nettotobak och sedermera Haypp Group). Utöver sina roller i bolaget kommer Uygar och Ali ha varsin plats i styrelsen.
“För mig är det spännande att kliva in i något som redan har stark förankring – här finns utrymme att experimentera med teknik, automatisering och nya arbetssätt i praktiken. Det är sällan man får kombinera ett etablerat varumärke med full experimentyta. Det är precis i den zonen jag trivs bäst – där innovation uppstår i praktiken” - Uygar Duzgun, Styrelseledamot
Utöver initiativtagarna till det nya bolaget har det tillkommit två nygamla ansikten: Simon Paajanen och Dennis Danielsson. Simon och Dennis arbetade länge för Eurobrands innan konkursen men är alltså nu heltidsanställda och tillhör den nya ledningsgruppen för Cigge.se.
”Jag ser fram emot att ta revansch och kunna bygga en 100% kundfokuserad verksamhet där vi värderar våra kunder högre. Mitt fokus har alltid varit näthandel och nu får jag fortsätta denna resan med bättre resurser och kortare beslutsvägar.” - Dennis Danielsson, Marknadschef
”Jag har i över 10 år följt Vape-kategorins utveckling i Sverige och vuxit upp med den snabba produktutvecklingen som har skett. Jag ser fram emot att välkomna alla våra gamla och nyare kunder till nya Cigge.se. Det kommer att bli ett rent nöje att få fortsätta jobba med något jag brinner för.” - Simon Paajanen, Inköpschef
Det nya teamet består av personer med djup branschkunskap, erfarenhet från både konsumentled och distribution, och en gemensam drivkraft att göra saker annorlunda – nu tar vi med oss den samlade kompetensen till Cigge.se.
Sedan en tid tillbaka är nu alltså webbutiken öppen och säljer igen. Lagret fylls på med nya produkter och ordrar packas varje dag.
Fr.v: Patrik Grönberg, Dennis Danielsson, Simon Paajanen
Vad innebär detta för dig som kund hos Cigge.se?
Den främsta skillnaden kan summeras med en mening: Kunden kommer först.
Vi har hörsammat mycket av kritiken som kom från kunder under den turbulenta tiden och tagit till oss av detta. Det är djupt beklagligt och från och med nu tar vi alla våra beslut och bygger våra processer utifrån vad som är bäst för dig som kund - hela vägen från startsida till leverans.
Vi hoppas att detta ägarbyte kommer bidra till en stabilitet och att du som kund känner dig mer sedd och värderad. Vi som driver Cigge nu ser det som vår viktigaste insats att säkerställa att du som kund är nöjd med vårt sortiment, våra priser och din leveransupplevelse.
Skulle du ha några frågor, funderingar eller önskemål så finns vår kundtjänst nära till hands via email och snart också per telefon.
Vilka förändringar har skett sedan ägarskiftet?
Vi förbättrar vårt sortiment och våra priser löpande baserat på den feedback våra kunder ger oss. Vi har redan breddat vårt sortiment och vi ser fram emot att ytterligare förbättra erbjudandet så snart möjlighet ges.
Vi prioriterar din leverans över alla andra arbetssysslor, vilket möjliggör snabb packning av dina varor oberoende av vilket fraktsätt du väljer. Vi erbjuder flera leveranssätt att välja på och kommer att implementera fler ifall det efterfrågas.
Vi lägger stort fokus på att säkerställa att vi har efterfrågade produkter i lager. Det är inte meningen att du som kund ska behöva vänta in produkter, utan vi fyller lagret löpande.
Vad händer med Cigges fysiska butiker?
Efter noga övervägande har vi bestämt, mot bakgrund av vårt fokus på alla kunder, att vi inte kommer öppna några butiker den närmaste tiden. Detta för att det kräver resurser som vi i nuläget hellre lägger på vår Webbutik och vårt lager, så att du som kund får en tjänst att räkna med.
Vidare tycker vi att det är viktigt att alla kunder som är av myndig ålder och vill beställa från Cigge ska kunna göra det, oavsett om man bor i Haparanda i norr eller Smygehuk i söder. Därför ser vi det som en rimlig avvägning att inte bedriva någon fysisk handel med våra nuvarande resurser.
Vad hände med min beställning jag la innan konkursen?
Beställde du varor innan Eurobrands konkurs och inte fick dessa levererade ska du ha fått dina pengar återbetalda eller din faktura krediterad av den betalleverantör som du gjorde köpet med. Returnerade varor ska också ha återbetalats.
Har du som kund mot all förmodan hamnat i kläm och inte kompenserats för detta ber vi dig höra av dig till vår kundtjänst med ditt ordernummer så ska vi göra vårt yttersta för att se till att du blir kompenserad. Vi nås på support@cigge.se och besvarar ditt ärende så snart vi kan (normalt samma dag om du hör av dig under kontorstid).
Vad händer med B2B-distributionen?
Vissa känner kanske till att Eurobrands Distribution AB också agerade distributör av ett antal produkter och varumärken. Som distributör sålde man produkter till butiker och andra återförsäljare. Denna del av verksamheten har också upphört, då Cigge uteslutande kommer att bedrivas med inriktning mot privatpersoner.
I recently placed a large order that included the following items:
Norse Aurora ? Peach Apricot Raspberry (100ml Shortfill)
Juice N Power ? Caramel Milkshake (100ml Shortfill)
IVG ? Vanilla Biscuit (100ml Shortfill)
Dinner Lady Desserts ? Strawberry Macaroon (Shortfill)
Dinner Lady Desserts ? Berry Tart (Shortfill)
Dinner Lady Drinks ? Mango Iced Tea (Shortfill)
IVG ? Riberry Lemonade (100ml Shortfill)
Norse Aurora ? Blackcurrant & Cherry (100ml Shortfill)
Juice N Power ? Raspberry Pear (100ml Shortfill)
Juice N Power ? Sour Cherry (100ml Shortfill)
Charlie?s Chalk Dust ? Strawberry Cheesecake (100ml E-juice)
Glas Basix Series ? Pound Cake (Shortfill)
Charlie?s Chalk Dust ? Apple Cinnamilk (100ml E-juice)
Koyuki Chronicles ? Apple Strudel (Shortfill)
Pachamama ? Hazelnut Crème (100ml)
Fizzy ? Lemon Tart (100ml Shortfill)
Fizzy ? Watermelon Hookah Shisha (100ml Shortfill)
Dinner Lady Sweets ? Apple Sours (Shortfill)
Aroma King Gem Bar ? Sour Apple
However, I only received 4 bottles out of this entire list.
This has never happened before, and I?m extremely disappointed. I?ve tried calling multiple times, but it seems your phone line is no longer in service. I?ve also sent several emails but haven?t received any response.
Please let me know what's going on. If I don?t hear back soon, I may have no choice but to file a chargeback through my payment provider.
Saknat er så :0)
Fixa gärna in lite Hangsen Menthol så återkommer jag på studs :0)
Mvh Rosa