Vanliga frågor

Supportavsnitt
Här hittar du de vanligaste frågorna vi får in till oss. Du kan också ladda ner ångerblankett & / eller reklamationsformulär
Reklamation, Retur & Ånger
- Får jag tillbaka pengar för frakt och tjänster om jag ångrar köpet?Om man ångrar ett köp är det tyvärr kundens ansvar att betala för returfrakten tillbaka till företaget. När vi har mottagit en retur och den uppfyller alla krav kommer alla produkter att återbetalas.
- Kan jag returnera produkten eller få den reparerad i vilken cigge-butik som helst?
Om du har köpt en produkt online har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottog den, förutsatt att produkten inte är använd eller skadad och befinner sig i samma skick som när du fick den. För att ångra ditt köp kan du fylla i vårt formulär här eller så kan du besöka en av våra cigge|store-butiker och ta med ordernummer samt produkterna. Du kan hitta alla våra cigge|store-butiker här. Vi ser till att hantera din återbetalning eller byta ut produkten enligt dina önskemål. Vi värdesätter ditt kundnöjdhet och strävar efter att ge dig en smidig köpupplevelse.
Tyvärr kan vi inte reparera produkterna. Är en produkt trasig pga fabrikatsfel och inom garantitiden så kommer du få välja att få en ny produkt eller få det återbetalt.
- Vad ska jag göra om min E-cigg har gått sönder?
Om du anser att din ecigg har gått sönder och vill reklamera, gå då in här och fyll i reklamationsformuläret så kommer våran support hjälpa dig ta det vidare för reklamation.
Se till att alltid läsa användarmanualen innan för att försäkra dig om att det inte är något du kan åtgärda själv.
- Jag har fått en produkt som är trasig och behöver support, Hur gör jag?
- Jag vill reklamera min produkt - hur gör jag?
- Jag vill ångra mitt köp - hur gör jag?
Frakt, garanti, återbetalning & övrigt
- Vad har jag för garantier?
Cigge.se har 1 års garanti på all hårdvara vi säljer. Detta gäller fabrikatsfel som funnits från fabrik och inte på grund av normal användning eller användarfel.
Du kan läsa mer om garantier här på punkt 9: Köpvillkor - Jag har skickat tillbaka en produkt - när kommer pengarna tillbaka till mitt konto?
När vi har mottagit den returnerade varan och gått igenom den kommer återbetalningen att utföras via Klarna på samma sätt som du betalade ordern. Det kan ta mellan 1-5 arbetsdagar för returen att bli behandlad och efter det tar det vanligtvis inte mer än 2-3 bankdagar för återbetalningen att genomföras via Klarna.
Normalt sett tar det inte längre än en vecka för en retur att bli avslutad inom Sverige. Vi strävar efter att hantera returer så snabbt och effektivt som möjligt för att säkerställa din kundnöjdhet.
- Hur ser jag fraktkostnaderna för en specifik produkt?Efter du lagt till produkterna du vill ha, så går du vidare till kassan. Där kan du se alla fraktval som finns att välja på och du kan även se leveranstider och kostnad. Du kan läsa mer om våra fraktval här
- Jag hittar inte mitt kvitto - kan ni hjälpa mig?
Om du inte hittar din ordersedel, som fungerar som ditt kvitto, finns det en enkel lösning. Du kan antingen logga in på ditt konto på vår hemsida eller följa några enkla steg för att få tillgång till dina orderuppgifter. För att logga in, leta efter inloggningsalternativet längst upp i mitten av vänster sida på vår webbplats.
Genom att logga in på ditt konto får du tillgång till dina beställningshistorik, inklusive ordersedlar och kvitton. Detta gör det enkelt för dig att hitta och spåra dina tidigare beställningar. Vi strävar efter att erbjuda en smidig och användarvänlig upplevelse för våra kunder. Om du behöver ytterligare hjälp är vår kundsupport alltid tillgänglig för att bistå dig.